Servicii de Facility Management: Ce trebuie să știi despre FM | Depanero

Servicii de Facility Management: Ce trebuie să știi despre FM



Rolul_Facility_Managementului



Ce este Hard FM? Ce este Soft FM? De ce clădirile au nevoie de un bun manager de Facility pentru funcționalitate maximă, eficiență energetică sporită, confort deplin pentru toți ocupanții săi? Aflăm totul din materialul pe care l-am pregătit pentru antreprenori și pentru specialiști din zona de FM.

Facility management (FM) reprezintă un ansamblu de servicii care asigură buna funcționare și întreținere a unui imobil sau a unui complex de clădiri. Aici includem întreținerea tehnică sub toate aspectele ei, întreținerea zilnică preventivă, curățenia, securitatea, gestionarea utilităților, precum și alte aspecte operaționale necesare pentru a asigura un mediu de lucru funcțional, plăcut, sigur și eficient.

În cuvinte simple, ca să înțelegem mai bine acest subiect, am putea să așezăm serviciile de Facility management pe 2 categorii esențiale:

serviciifacilitymanagement

1. HARD FM - (Facility Management Tehnic)

Hard FM include toate serviciile legate de întreținerea infrastructurii fizice a clădirii. Aceste servicii sunt esențiale pentru funcționarea sigură și eficientă a clădirii.

  • Întreținerea sistemelor HVAC
  • Întreținerea sistemelor electrice
  • Întreținerea instalațiilor sanitare
  • Managementul energiei și eficientizarea utilizării energiei
  • Întreținerea structurii clădirii
  • Sisteme de securitate fizică
  • Întreținerea ascensoarelor și scărilor rulante și nu numai.

2. SOFT FM – (Facility Management non-tehnic)

Soft FM include toate serviciile legate de gestionarea și întreținerea aspectelor non-tehnice ale unei clădiri, care contribuie la confortul și satisfacția persoanelor din clădire.

  • Servicii de curățenie generală, igienizare etc.
  • Colectarea, separarea, reciclarea și eliminarea deșeurilor.
  • Organizarea și gestionarea zonelor de luat masa, a cafenelelor sau a altor servicii de alimentație și odihnă - recreere.
  • Îngrijirea grădinilor, gazonului și a altor spații verzi din jurul clădirii.
  • Organizarea și optimizarea utilizării spațiilor de lucru, precum și a anumitor operațiuni de amenajare.
  • Planificarea și organizarea evenimentelor corporative sau a altor activități sociale - recreative în cadrul clădirii și nu numai.

Câteva dintre cele mai solicitate servicii de Facility Management:

  • Întreținere tehnică: Aici discutăm în principal despre servicii de reparații și întreținere preventivă si corectivă pentru echipamente și infrastructură (HVAC, iluminat, sisteme electrice și de apă, etc).
  • Curățenie profesională: Serviciile de curățenie adaptate nevoilor fiecărei clădiri, fie că este vorba de birouri, spații industriale sau comerciale, sunt servicii esențiale, fără de care nu se poate discuta despre management complet și integrativ al unei clădiri, indiferent care este scopul acesteia.
  • Managementul securității:Discutăm despre servicii de implementare și gestionare a sistemelor de securitate, inclusiv monitorizare video, control acces și alarme. În aceasta zonă se fac investiții foarte mari, atât pentru siguranța angajaților și clienților ce tranzitează perimetrul unei clădiri, cât și pentru că automatizarea reprezintă o piesă importantă din marele puzzle al funcționării optime a unei clădiri
  • Gestionarea judicioasă a utilităților și asigurarea unui nivel înalt de eficiență energeticăOptimizarea consumului de energie, apă și alte resurse contribuie la reducerea amprentei de carbon. Desigur, ținem cont și de faptul că bugetul pentru întreținerea unei clădiri este întotdeauna influențat de calitatea serviciilor de eficientizare energetică de care beneficiază. Și aici este nevoie de o echipă profesionistă de facility management care să aducă optimizare sporită de costuri.

Ce trebuie să reținem este că serviciile de facility management tehnic implică în principal întreținerea și reparația echipamentelor, a sistemelor și a instalațiilor din cadrul clădirilor, prin măsuri preventive și corective de remediere. Aceste servicii sunt bazate pe siguranță și eficiență, aspecte fundamentale în succesul oricărei companii și joacă un rol esențial, contribuind la îmbunătățirea eficienței operaționale și a experienței angajaților și clienților.

În mod concret, dacă o clădire funcționează bine din punct de vedere tehnic, are toate șansele să devină un loc perfect pentru desfășurarea activităților zilnice, oferind un mediu sigur, confortabil și eficient pentru toți clienții săi.

Și un aspect bine cunoscut este că investițiile în servicii profesionale de facility management aduc întotdeauna beneficii pe termen lung.

În continuare vom prezenta principalele motive pentru care acest serviciu ar trebui implementat la nivelul oricărei firme și care sunt beneficiile resimțite atât la nivel economic, cât și uman.

Un Manager FM poate fi cea mai bună investiție pentru cădirile gestionate corect și eficient. Iată de ce:

  • Prin serviciile de facility management de calitate se realizează conformitatea cu reglementările în vigoare. Întâlnim aceste reglementari legale și în serviciile de Hard FM, și în cele de Soft FM.
  • Sunt gestionate toate riscurile aferente mentenanței unei clădiri de către profesioniștii potriviți.
  • Spațiul câștigă un plus de flexibilitate datorită planificării riguroase și configurării sale în funcție de nevoile organizației.
  • Se atinge nivelul maxim de siguranță și securitate datorită serviciilor de facility management necesare fiecărei clădiri în parte.
  • Eficiența operațională devine un obiectiv ușor de atins, odată cu reducerea costurilor operaționale și îmbunătățirea utilizării tuturor sistemelor existente în cadrul clădirilor.
facilitymanagementfirma

Serviciile de Facility Management aduc economii de costuri pe numeroase paliere.

Serviciile de facility management tehnic au potențialul de a ajuta companiile să facă economii semnificative și acest lucru nu mai este o surpriză pentru nimeni. Cheltuielile operaționale pot fi reduse prin intermediul gestionării eficiente a resurselor, optimizării proceselor de mentenanță și planificării costurilor de reparație.

Mai mult, stabilirea unui plan de întreținere pentru echipamentele folosite va crește perioada de utilizare a acestora, astfel evitându-se costul reparațiilor neprevăzute sau achiziționării unui nou echipament înainte de epuizarea duratei normale de utilizare a acestuia.

Ca parte a strategiei de facility management, se depun eforturi pentru menținerea echipamentelor și sistemelor într-o stare optimă de funcționare pentru asigurarea eficienței energetice. Managerul de facility joacă un rol esențial în acest proces, monitorizând performanța echipamentelor și modul în care acestea interacționează între ele.

ofertafacilitymanagement

Nivelul de productivitate și de confort al angajaților se menține ridicat acolo unde există servicii de facility management de calitate

Un mediu de lucru sigur și bine întreținut poate influența pozitiv moralul angajaților și, implicit, productivitatea. Prin serviciile de facility management tehnic și non-tehnic ne asigurăm că o clădire reprezintă un climat optim și că angajații au tot ce le trebuie pentru a-și desfășura activitățile în condiții excelente.

Siguranța și conformitatea sunt esențiale pentru Managerul FM

Siguranța angajaților și a clienților reprezintă întotdeauna o prioritate în cadrul serviciilor de facility management. Prin gestionarea corectă a riscurilor, mentenanță regulată și asigurarea respectării standardelor de siguranță și a reglementărilor, companiile pot preveni accidentele și pot evita eventualele amenzi și litigii legate de nerespectarea normelor de siguranță și mediu.

Prevenția este arma secretă a unui bun manager de facility

Regula de aur a unui bun manager de Facility? Abordarea proactivă este prioritară!

Prin implementarea unui plan solid de mentenanță și inspecții regulate, serviciile de facility management pot contribui la prevenirea situațiilor neașteptate și neplăcute, cum ar fi avarii majore sau probleme de securitate.

Identificarea și remedierea timpurie a potențialelor probleme contribuie la evitarea costurilor ridicate și întârzierilor în activitatea companiei. De asemenea, programarea regulată a mentenanței previne întreruperile neprevăzute care ar putea afecta productivitatea angajaților.

O abordare proactivă, bine structurată și strategică în vederea aspectelor operaționale și a infrastructurii fizice, aduce beneficii semnificative și contribuie la succesul pe termen lung al unei companii.

La DEPANERO oferim servicii de Facility Management tehnic la nivel înalt de calitate, cu un portofoliu solid de companii care beneficiază din partea noastră de atenție completă și grijă permanentă. Depunem toate eforturile necesare pentru ca toate clădirile pe care le avem în grijă să fie în cea mai bună formă, 24/7.

Ca parte a eforturilor de facility management, ne concentrăm pe menținerea echipamentelor și sistemelor într-o stare optimă de funcționare pentru a asigura eficiența energetică a clădirilor pe care le avem în portofoliu. Te invităm să ne contactezi dacă ai nevoie de servicii de mentenanță pentru clădiri, depozite, sedii de firmă, unități de producție și nu numai. Suntem la un apel telefonic distanță.

Completează formularul de mai jos și un consultant al echipei de Facility Management te va contacta cât mai curând.

Distribuie Articol

ALTE ARTICOLE RELEVANTE